Pages

Subscribe:

29 Mar 2009

Günün fıkrası..(=


***

Efendim, malûm seçim vardıya bugün..


Beşe beş kala sandıktaydım..

Vatandaşlık vazifesi diye..

O ne kalabalıktı öyle, güya geç gittik ki, kalabalığa kalmayalım..

Saat dolmuş, kimliği verip hâlâ sıra beklemedeyim..

Neyse yaptık vazifeyi, yanımda bizim keçeliler tam okul bahçesinden çıktık..

Kapının yanında bir bayan ve bey söyleniyorlar..

Üçde polis var kapıda..

Duramam illa soracağımya:

-Hayrola, mesele nedir..?

Adam:

-Bekliyoruz içeri girmeyi.

Ben:

- Ne yapacaksınız içeri girip..?

Adam:

- Vatandaş olarak içerde olmak istiyorum..

Ben ( Polislere döndüm:

- Niye sokmuyorsunuz vatandaşı içeri..? Sayımı seyretme hakkı var..Sandıkta görevli olmak zorunda değil ki..

Polis:

- Bana alma kimseyi içeri dediler, alamam..

Ben:

- Sebeb ne peki? Kanunen bu hakkı var vatandaşın..

Polis:

-Ben kanun manun bilmem, alma dediler, alamam..

Ben:

-Ne demek kanun bilmezsiniz..Bu hakkı hangi sebeble elinden alınır vatandaşın..?

O sırada nerden bittiyse ortada biri belirdi..Elinde bir dosya, açmış bana kanunda ilgili maddeyi okuyor..

Ben:

- Siz şimdi bunu nasıl yorumuyorsunuz ki vatandaşı almıyorsunuz içeri..Burda bahsi geçen hak işte onunki..

Adam at kafadan yorum uyduruyor habire..

Ben:

- Bakın ben bu işin yabancısı değilim..Sandıkta az görevli durmadım..Bu yorumunuz yanlış..Mâni olamazsınız vatandaşa..

Polis halinden bıkmış vaziyette" bana öyle dediler, alamam" deyip duruyor bu arada..(=

En komik kısım

Güya hakkına sahip çıktığım vatandaş o arada bana dönüp demez mi;

Adam:

- Siz oyunuzu kullanmış evinize gidiyordunuz, niye karıştınız..

Ben:

- Bu mesele sizi aşmış beyefendi..İçeri alınmama sebebiniz kanuna aykırı..

Adam:

- Aykırıysa inerim ysk'ya dilekçe verir itirazımı yaparım..

Ben:

- Ya sizin itirazınız seçimi iptal ederse..Yazık değil mi bunca emeğe..?

Polis hala aynı sözü tekrarda bu arada..(= Tekrar yazmadım, okudunuz üstte..

En az 15 kişi her kafadan sesle hadise yayıldı..Kim dediyse dedi o arada, "oy veren vatandaşların işi bitmedi, ondan alınmıyor."

Ben:

- E böyle deyin işte..Sebebsiz yere almıyormuşsunuz giib olmayın..En başta diyeceğinizi sonda demeyin..

Beni gülme alınca, bir bayan polis başladı ki,

"Abla sabahın 6'sından beri burdayız..Bir demlik çay getirsen daha makbule geçerdi..

Ama herkes gülüyor bu arada..

Öbür adam vırvırda bu arada gene.."Sen niye karıştın" diye..

Döndüm dedim ki:

- Tam fotoğraflık durum..(=

Herkes hâlâ gülüyordu ben giderken..

İşte böyle, kim kimin hakkını arıyorsa, cânım memleketimde hep kötü olan oluyor..Maalesef ama..

Ben gene de hak aramaktan vaz geçmem..Kusura bakmasınlar..(= Kimin hakkı olursa olsun hem de..

Ben bu dünyaya hak aramaya geldim..(=

Can çıkar, huy çıkmaz..Alttaki fıkra da bugünün fotosu olsun..Nurlu akşamlar..cümleten..


Birgün adamın biri bir yerden geçerken, başka bir adamın başka birini tekme tokat dövdüğünü görmüş.

Yaklaşmış adama:

"Kardeşim niye dövüyorsun adamı" diye kızmış..

Dayağı atan değil de dayağı yiyen, niye dövdüğünü soran adama dönüp:

"Sanane, sanane, sen ne karışıyorsun.. Bak döverim haaaa.." demiş..

Adam neye uğradığını şaşırmış..

Neyse dayak atan tekme tokata gene devam etmiş..

Her yoldan geçipte:

"Niye dövüyorsun" diyene, dayak yiyen aynı şeyi demiş..

"Sanane, sanane, sen ne karışıyorsun..
Bak döverim haaaa.." demiş..

**

Neyse bu böyle sürüp giderken biri daha "Niye dövüyorsun" demeye kalkmış..

Aynı şeyi duyunca dayak yiyenden, adam sıvamış kolları:

"Vur kardeşim, ellerin dert görmesin, öldürene kadar vur" demiş..

0 Söz sizde: