Pages

Subscribe:

13 Nis 2009

Karşımda müthiş bir yangın var, içinde evlâdım yanıyor..!


***

Yeni Asya’nın size ve ailenize kazandırdığı en

önemli değerler neler olmuştur?

Bu sorunuza çocukluk yıllarıma giderek cevap vermek istiyorum.

1949 yılında ilkokula gittim. Kur’ân okumanın yasak olduğu zamanlarda, Kur’ân okumaya gidiyordum.

29 harfi okumak için öğretmen kaldırdığında önce A, B, C diye okudum;

sonra da “Elif, Be, Te” diyerek üç harf de ondan okudum.

Bunun üzerine öğretmen beni sokağa çuval gibi atmıştı.

6 yaşındaki bir çocuğa yapılan hareket yetmemiş gibi okulu bitiremedim.

9 yaşında sigaraya, 15 yaşında uyuşturucuya başlamış oldum.

Bir hareketin yaptığı tahribâtı düşünün.

Dinden, maneviyattan yoksun bırakılan neslin gelebileceği durum benim hayatımla örtüşüyor.

Yeni Asya’yı tanımamış olsaydım, halimi siz düşünün.


Risâle-i Nur’u tanımadan önce, sokaklardaki tinerci çocuklardan farkım yoktu. Öncelikle Risâle-i Nur beni yangından kurtardı.

Üstadın “Karşımda müthiş bir yangın var, içinde evlâdım yanıyor” diye söylediği söze muhataptım.

Yaşanan olayları o günün şartlarına göre düşünmek gerekir.


1961 yılında mahallede beraber olduğumuz arkadaş, akrabasına küfürler etmeye başlayınca, bir kişinin bıçaklı saldırısına uğradı, bıçaklayan kaçtı.

Olaya şahit olmuştum. Kimsede şahitlik etmedi.

Ben de hastanede koma halinde iken, 10 gün yanında kaldım.

O halde iken bile ‘Son dublemi ver’ diyordu.

Demek ki insan yaşadığı hâl üzere ölürmüş.


Hakim karşısına çıktığımda şahitlik yaptım.

Sonuç itibarıyla bıçaklayan kişi ânında 24 yıl cezaya çarptırıldı.

1962 yılında aynı halde bıçaklı saldırıya uğruyor, hastaneye kaldırılıyorum. Vücudumuza sahip çıkamamış, emanete hıyanet etmiştik.


1971 yılında Zübeyir Ağabeyin cenazesine gittim.

‘Kirazlımescit’ten kaldırılacaktı.

Herkes yüzüne bakıyor, ben ise,

Allah’ım onun hâl ve etvarını bana da nasip et” diye duâ ediyordum.


Yeni Asya Gazetesi 01.04.2009

***

1 Söz sizde:

umut~~hüzün dedi ki...

ne mutlu rabbimin rahmetine mazhar olmus zat:
rabbim imana layikkiyla erenlerden olmamizi nasip etsin..bizler ne kadar sukretsek azdir..rabbim yolumuzu sasiranlardan eylemesin(amin)