Pages

Subscribe:

8 Eki 2009

"Keçekülah" ın kıymeti..!





Üstadımız bir gün Van'da teyzemgilin dükkânında oturmuştu.

Külâhını masanın üzerine koyarak elini üstüne vurdu ve külâha hitaben.

"Sen bana kaç bin liraya mal oldun?" dedi.

Ben de,

"Üstadım, senin her şeyin böyle pahalı mı olur?

Bu külâh on beş kuruşluk bir şeydir." dedim.

Bunun üzerine Üstadımız dedi ki:

"Ruslar benim kıyafetimi hiç sevmezlerdi.

Bu kilâhımı da çıkarmamı isterlerdi.

"Sen bunları çıkar at! Sana elbise verelim, onları giy.

Sana maaş bağlayalım." derlerdi.

Ben onlara, "Sizin maaşınızla kıyafetimi değiştirmem." dedim.

Şimdi, hesab edelim, üç sene kadar esarette kaldım.

Bağlıyacakları banknot üzerinden hesab et, kaç lira tutar?

Ona göre kıyafetimin kıymetini anla!" dedi.

Molla Hamid Ekinci


0 Söz sizde: